Seguiment


Seguiment

Sortida a la depuradora i realització del power point: 09/09/2012
Durada:
6 hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch
Hem anat a visitar ola depuradora de Barcelona, després ens hem reunit per realitzar el power point i repartir-nos la presntació oral.  

Redacció formal del treball, 3a part: 04/09/2012
Durada:
6 hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Aquesta tarda hem tornat a escriure el treball.

Redacció formal del treball, 2a part: 02/09/2012
Durada:
6 hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Aquesta tarda ens hem reunit per acabar d'escriure la part formal del treball. Després de molta feina hem perdut bona part de la feina. Això ha provocat que tinguessim una forta frustració. Tanmateix, ens hem animat les unes a les altres i hem decidit refer la feina el divendres. 

Redacció formal del treball: 01/05/2012

Durada
Set hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Degut a les critiques constructives de la última entrevista sobre la necessitat d'establir un fil conductor clar que guii el nostre treball, ens hem reunit per tal de dur-lo a terme. La nostra finalitat avui, és relodre aquells dubtes per tal de portar el treball cohesionat i poder així començar a redactar la part formal seguint l'esquema inicial. Així doncs, avui hem treballat conjuntament, apartant les tasques especifiques i aprofitant les potencionalitats individuals pel bé comú. Tot i que la jornada ha estat intensa degut a la quantitat d'hores estem satisfetes del resultat.   

 

 

Reunió de seguiment amb les tutores: 26/04/2012

Durada
Dues hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch
més Pia Marquilles i Queca Criach

Avui hem realitzat una reunió de seguiment amb les tutores del projecte. El feedback va ser positiu, però com a element a millorar ens van remercar que calia potenciar molt més el fil conductor del treball. A part, vam resoldre dubtes concrets sobre aquests i vam seguir engrescades per continuar investigant tot i la manca de temps.  



Escrivim tot el què hem fet: 25/04/2012


Durada
Sis hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Arribats aquest punt decidim compartir i escriure en el diari tot el que hem anat fent fins ara. Amb altres paraules, ordenem i redactem l'experiement, la sortida al museu i el context socioeconòmic dels dos barris estudiats. Cal dir que aquesta tasca ha estat realitzada tenint en compte les responsabilitats de cadascuna, però de forma col·laborativa. En aquest moment ens sorgeixen noves preguntes que provoquen que modifiquem petits conceptes. Tanmateix tenim la sensació que anem pel bon camí. A part decidim crear un apartat en el diari on posar totes aquelles curiositats relacionades amb l'aigua. Cercant informació creiem oportú crear un apartat d'activitats educatives, però dubtem si fer-ho ja que no és necessàri per a respondre la pregunta.

 

 

 

Sortida al museu: 24/04/2012


Durada
Quatre hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch
Avui hem fet una sortida al Museu Agbar de Barcelona. El nostre objectiu era apropar-nos a una espai lúdic però educatiu per entendre d'una forma dinàmica el passat, present i futur de la gestió de l'aigua. La visita ens ha ajudat a compendre la importància que té l'aigua per a Barcelona.  Creiem que aquesta sortida ha estat molt profitosa per informar-nos, ja que allà hem pogut parlar amb la coordinadora d'activitats educatives, Arantxa Arnaiz. L'Arantxa en funcionament del museu i, a més, ens ha facilitat diferents contactes relacionats amb la gestió de l'aigua per tal de poder-los-hi fer entrevistes.
Podeu veure la sortida en aquest enllaç.
Valorem positivament la sortida al museu perquè vam poder entrendre millor la gestió de les aigües en les diferents èpoques i, a més, vam poder contactar amb diferents professionals que ens poden ajudar en el nostre procés.  





Experiement analític: 23/04/2012


Durada
Dues hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Tenint en compte l'esquena, avui hem realitzat l'experiement analitic del treball.
L'encarregada de realitzar-lo ha estat la Berta López. El nostre objectiu era analitzar els components de l'aigua per tal comparar el PH i la duresa de les dues mostres d'aigua extretes dels barris de Sarrià i del Raval. Aquest apartat preten respondre a la pregunta: Quins components té l'aigua?Són iguals?
Aquest experiement l'hem realitzat amb l'ajuda del Marc López, germà de la Berta i treballador de l'empresa Insol dedicada al tractament de l'aigua. Després de l'anàlisi hem obtingut resultats diferents: el PH i la duresa de cada mostra és diferent.
Podeu veure el procés de l'experiment més detalladament en l'apartat: ......... 
Caldrà seguir investigant per entendre d'on prové aquesta diferència i arribar a una conclusió coherent.
el pròxim pas serà fer una sortida al Museu de l'aigua de Barcelona.
Voldríem agraïr la col·laboració, les explicacions i el material que ens ha prestat el Marc López.     

 

Reorganitzem les tasques. Cadascú té una responsabilitat: 20/04/2012


Durada
Tres hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch
En aquesta sessió ens hem reorganitzat tenint en compte el document explicatiu sobre el treball modular i les explicacions de les professores. Valorant la feina que hem de fer i el temps que disposem hem decidit dividir-nos les tasques per tal de ser més efectives. Per tant la reorganització de les tasques ha quedat així:
  • Gestió de l'experimentació pràctica i explicació en el diari: Berta Lòpez
  • Recerca i tractament de la informació en el diari. Contacte i gestió de les entrevistes:Rocio Corchero.
  • Redacció del seguiment del treball en el diari i coordinació general: Mercè Labrandero
  • Redacció del procés del treball i suport tecnològic: Leticia Cuesta
  • Elaboració de l'esquema general per poder escriure el treball formal: Crisitna Lluch 
Cal puntualitzar que tot que cadascuna té una tasca contreta, aquestes no són aïllades sinó que depenen de la feina de la resta. Amb altres paraules, la investigació l'hem duta a terme gràcies a la col·laboració i el compromís de totes.
A més, ens hem anat a extreure mostres d'aigua. La mostra que fa referència al barri de Sarrià l'hem extret de l'aixeta del lavabo de la URL Blanquerna, mentre que l'altra mostra l'hem extret d'una font pública del barri del Raval. el pròxim pas serà analitzar les dues mostres.

Molta informació: què en fem? Organitzem-la!13/04/2012

Durada
Quatre hores 
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

En aquesta sessió, primerament, vam posar en comú la informació que havíem de buscar. Ens vam trobar amb el problema que a la xarxa hi havia molta informació sobre les aigües, però no hi havia gaire referent al tema que nosaltres volem tractar, la gestió d’aquesta. Per aquest motiu, ens vam posar en contacte amb l’entitat d’Aigües de Barcelona per tal  de concretar una visita i que ens resolguin molts dels dubtes que ens van sorgir, com ara són:
-          Quins rius donen aigua als diferents barris de Barcelona?
-          Quant val fer l’anàlisi complet de les aigües? I quan tarden en fer-ho?
-          Quant costa el litre d’aigua en els diferents barris?
-          Què ha de fer una empresa per llençar els residus al riu?
-          Quin és el cost real de l’aigua sense suplements?

Deixant de banda aquests interrogants, ens vam organitzar de la següent manera:
Per una banda, la Mercè i la Rocío van començar a redactar la part del treball sobre els dos barris que tractarem, és a dir, el Raval i Sarrià, a partir de la informació cercada anteriorment i dels vídeos que trobarem a la part de “Documents interessants”. I per una altra banda, la Cristina, la Berta i la Leticia van plantejar els experiments que haurem de realitzar per tal de saber les diferents característiques de l’aigua. També, vam trobar una notícia al diari de “LA VANGUARDIA”que tracta sobre l’aigua i ens ha donat molta informació per fer el treball, aquesta la podrem veure a l’apartat de documents.

   

Fem un esquema!Ens ajudarà a organitzar-nos!11/04/2012

 Durada
Quatre hores
Membres
Rocío Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch
En aquest dia vam organitzar totes les idees segons les orientacions de les mestres a classe, ja que ens van dir que només havíem de cercar  informació per respondre la pregunta que nosaltres plantejàvem, tota la resta havia de formar part de l’annex, perquè era necessària però no rellevant.
Per tant, a partir d’un esquema que va portar la Mercè vam anar redirigint el nostre treball entre totes, de tal manera que vam anant fent un CMAP TOOLS perquè quedes recollit allà tot allò que farem al llarg del nostre treball. Una vegada fet l’esquema, la Berta, la Leticia i la Cristina van anar a buscar mostres de les diferents aigües, mentre que la Rocío s’encarregava del suport tecnològic del blog.

 

Com gestionem la informació? 05/03/2012

Durada
 Dues hores

Membres
Rocio Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Ordre del dia
- Canviar la estètica del blog per tal de fer-lo més comprensible i entenedor per tothom.
- Posar en comú els apunts i el que vam entendre sobre els conceptes socials treballats a CCSS.
- Relacionar el conceptes socials amb el tema i la dinàmica del nostre treball.
Què falta per fer
Ens falta fer el mateix que el darrer dia perquè la feina feta davui ha estat improvitzada.
Acords
(El mateix que el darrer dia)
Buscar informació de manera individual i portar el proper dia si trobem quelcom interessant.
La propera sessió posarem en comú i tractarem de buscar punts d'unió amb l'informació prèvia dels llibres per tal de sintetizar i començar a redactar el treball de manera ordenada.


Índex del treball 01/03/2012

Durada
 Dues hores

Membres
Rocio Corchero
Leticia Cuesta
Mercè Labrandero
Berta López
Cristina Lluch

Ordre del dia
- Reorganitzar l'estrucutura i, en funció d'aquesta, l'índex del treball.
- Concretar dels objectius i la distribució del treball
- Redactar la introducció.
- Xafardejar els llibres que teniem de la biblioteca i la informació en general.

Què falta per fer
Pensem que és necessari començar a fer-nos nostra tota la informació i poder-la organitzar per tal que quan tinguem més d'una font d'informació que tracti del mateix, poguem sintetizar-la de manera clara i ordenada.
Un cop tinguem un marc teòric de referència podrem endinsar-nos en la part pràctica i analitzar l'entorn que ens envolta, així com també podem començar a formular-nos hipòteisis que després validarem o refusarem amb possibles conclusions.

Acords
Buscar informació de manera individual i portar el proper dia si trobem quelcom interessant.
La propera sessió posarem en comú i tractarem de buscar punts d'unió amb l'informació prèvia dels llibres per tal de sintetizar i començar a redactar el treball de manera ordenada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada